Virtuelna kancelarija je poslovni koncept koji ne vezuje pravna lica i firme za neki poslovni prostor i određeno mesto boravka. Ovaj model omogućava firmama da imaju svoju registrovanu adresu (sedište), a da pritom obavljaju delatnost sa bilo kog mesta.
Registracija sedišta firme preko virtuelne kancelarije omogućavaju firmama visok nivo fleksibilnosti, naročito za organizaciju radnog vremena – ne vezuje firme za boravak na registrovanoj adresi.
Postoji mnogo razloga zbog kojih su virtuelne kancelarije bolji odabir sedišta za firmu u odnosu na zakupljene poslovne prostorije. Na prvom mestu je ušteda troškova koji su vezani za zakup, zatim komunalni troškovi i svi drugi troškovi povezani sa poslovanjem.
Npr. ako nakon osnivanja firme u Beogradu vlasnik želi da koristi usluge virtuelne kancelarije, a zatim se i registruje na željenoj adresi, onda tu adresu može koristiti kao svoju i relevantnu za prijem pošte. U većini slučajeva virtuelne kancelarije su na prestižnim i atraktivnim lokacijama u gradu.
Pored toga postoje i mnoge druge mogućnosti za firme koje zadovoljavaju sve profesionalne potrebe ozbiljne poslovne firme.
Prednosto ukoliko je adresa firme na istoj lokaciji gde je i vaša agencija za knjigovodstvene usluge jeste u tome što će u slučaju poreske kontrole poreski inspektori odmah doći na zvaničnu adresu kompanije i a i adresu knjigovođa i poreskih savetnika odgovornih za saradnju sa inspektorima.
Neke od mogućnosti koje firme mogu dobiti za korišćenje virtuelnih kancelarija su:
Postupak iznajmljivanja virtuelne kancelarije ne traje dugo, završava se u kratkom roku i bez dodatnih zahteva, za razlku od procedura i propisa za obično iznajmljivanje kancelarije.
Korisnici virtuelnih kancelatija mogu biti i domaća i strana pravna lica. Pomenuti poslovni koncept može zadovoljiti sve kriterijume koje imaju i tradicionalne kancelarije, zahvaljujući savremenim sredstvima komunikacije i značajnom napretku tehnologije.
Usluge virtuelne kancelarije mogu koristiti:
Virtuelne kancelarije imaju mnogo prednosti. One omogućavaju svojim korisnicima ostvarivanje značajnih ušteda i smanjenje troškova, pritom zadržavajući visok novo profesionalnosti. Najznačajnije prednosti su:
Ekonomičnost virtuelne kancelarije ogleda se u dobijanju atraktivne i prestižne adrese po ceni koja je daleko niža od cene zakupa zasebnog poslovnog prostora na istoj lokaciji. Štedi se novac, a uštede se ostvaruju jer ne postoje dodatni troškovi poslovanja, koji takođe stvaraju dodatnu obavezu. To su troškovi komunalnih usluga, električne energije i svi prateći troškovi poslovanja ili troškovi povezani sa zakupom.
Virtuelne kancelarije se najčešće nalaze u poslovnim zonama. Pored toga, ukoliko je sedište firme na popularnoj i prometnoj lokaciji to stvara bolji utisak i kreira sliku ozbiljnog biznisa. Prestižne i atraktivne adrese danas su na ceni i od ključnog su značaja za uspeh biznisa. O tome vode računa budući i potencijalni klijenti sa kojima je moguća saradnja.
Izborom relevantne adrese u poznatom poslovnom okruženju stvara se pozitivan utisak o vašoj firmi i povećava reputacija.
Registrovanje sedišta firme u virtuelnoj kancelariji povećava šanse da brend deluje profesionalno. Adresa poslovnog sedišta, službeni broj telefona, web sajt i poslovna email adresa su lična karta biznisa, što stvara kompletan utisak i gradi poverenje.
Virtuelna kancelarija omogućava prestižnu poslovu adresu i održava kredibilitet, bilo da se delatnost obavlja od kuće ili sa nekog drugog mesta.
Primetno je da je savremeno doba donelo više poslova “online”, gde zaposleni ne moraju biti u istom mestu. Virtuelna kancelarija je za poslovanje koje se obavlja preko interneta idealan poslovni model. Kompanija može da zaposli novog radnika bez obzira u kom mestu on stanuje, jer nema obavezu preseljenja u novi grad.
Da bi posao bio uspešan svi zaposleni (preduzetnici, radnici…) moraju biti motivisani i produktivni. Virtuelne kancelarije su idealno rešenje za povećanje zadovoljstva iz više razloga.
Pružajući mogućnost rada od kuće obezbeđuju mnogo više vremena za rad. Zaposleni su odmorniji, imaju više slobodnog vremena, ne troše vreme za put do posla i natrag, što značajno povećava efikasnost i produktivnost tokom radnog vremena.