Od marta 2025. uvodi se novi sistem e-bolovanja. Biće omogućeno otvaranje bolovanja elektronski, a zaposleni više neće morati da donose poslodavcima doznake.
Građani koji zbog bolesti moraju da otvore bolovanje od marta 2025. godine više neće imati obavezu da poslodavcu dostavljaju doznake. Potvrde o privremenoj sprečenosti za rad će se ubuduće dostavljati elektronskim putem, od strane lekara i zdravstvene ustanove.
Na isti način će biti omogućeno praćenje i zaključivanje bolovanja.
Glavni problem prilikom otvaranja i zatvaranja bolovanja za radnike bila je obimna papirologija i otežana administracija. Stoga, novi sistem e-bolovanja ima za cilj da reši ovaj problem i olakša dalje funkcionisanje prvenstveno zaposlenima, odnosno pacijentima, a zatim i poslodavcima i lekarima.
U nastavku sledi detaljno objašnjenje na temu otvaranje bolovanja elektronskim putem.
Sistem elektronskog bolovanja, kao nova elektronska usluga u procesu digitalizacije značajno olakšava proces otvaranja postupka privremene sprečenosti za rad zaposlenih. Olakšava takođe i praćenje bolovanja, kao i zaključivanje.
Otvaranje i zatvaranje bolovanja elektronskim putem je izuzetno značajno kako za građane, odnosno za zaposlene u firmama, tako i za sve zdravstvene i medicinske institucije. Najvažniji benefit je što će se vršiti povezivanje svih zdravstvenih institucija koje su važne pacijentima sa poslodavcima, različitim zdravstvenim ustanovama, lekarima i sa Republičkim fondom za zdravstveno osiguranje.
Cilj je da se celokupni postupak privremene sprečenosti za rad zaposlenih olakša, kako građani više ne bi morali da donose doznake poslodavcima, jer će ih firma elektronski direktno primati od strane zdravstvene ustanove, samim tim i imati uvid u te informacije.
Poslodavci u ovom registru svim zdravstvenim informacijama neće moći da pristupe. To će biti centralna evidencija za medicinske i zdravstvene ustanove, te je privatnost zaposlenog zagarantovana. Poslodavcima će biti dostupne samo informacije koje se tiču privremene sprečenosti za rad, odnosno otvorenog bolovanja elektronskim putem.
Ceo postupak za otvaranje bolovanja elektronski se radi digitalno.
Kada izabrani lekar zaključi da je potrebno otvaranje bolovanje on to elektronski unosi u sistem. Informacija o tome će biti prosleđena direktno poslodavcu. Praktično, neće biti potrebe više da pacijenti, odnosno zaposleni dodatno obaveštavaju ili izveštavaju poslodavca kada otvaraju bolovanje, niti da lično donose doznake za bolovanje u firmu, bilo da ih imaju u papirnom ili nekom drugom obliku.
Lekari u svom e sistemu pri otvaranju bolovanja moraju da navedu i predviđeno trajanje bolovanja, a o tome će poslodavci takođe primiti informaciju.
Ukoliko postoji potreba za dodatnim pregledom zaposlenog izabrani lekar će uneti i te podatke u centralnu evidenciju. Jedino će u tom slučaju zaposleni imati obavezu da uradi kontrolni pregled radi dobijanja ocene zdravstvenog stanja i donošenja odluke da li je bolovanje potrebno produžiti ili zaključiti.
Sa druge strane, ako nije potrebno da se dodatno unose podaci o kontrolnom pregledu, sistem automatski obrađuje dokumentaciju i šalje je poslodavcu. To praktično znači da zaposleni ne mora dodatno da dolazi kod izabranog lekara radi zaključenja bolovanja.
Firma gde zaposleni radi neće imati uvid u kompletnu medicinsku dokumentaciju svog zaposlenog. Imaće pristup samo informacijama koje su vezane za privremenu sprečenost za rad – o tome kada je bolovanje otvoreno i potencijalnoj dužini trajanja sprečenosti za rad.
Otvaranje bolovanja elektronski i digitalizacija sistema e-bolovanja imaju višestruke prednosti, kako za zaposlene i firme, tako i za zdravstvene institucije.
Prednosti za zaposlene:
Prednosti za poslodavce:
Sistem elektronskog bolovanja podrazumeva i formiranje jedinstvene centralne evidencije privremene sprečenosti za rad. Drugim rečima, odnosi se na formiranje jedinstvenog registra svih bolovanja za pacijente sa uvidom u istorijat bolesti za pacijenta, sva bolovanja, kao i sve detalje koji se tiču zdravstvene zaštite.
Pored sistema e-bolovanja koji će se konstantno unapređivati radi se i na idejama da se elektronski kartoni umreže, kako bi lekari koji su zaposleni u jednoj zdravstvenoj ustanovi mogli da vide karton pacijenta koji se leči u nekoj drugoj. Na ovaj način biće obezbeđen brži pristup medicinskim podacima za pacijente, a najvažnije je svakako što će rad lekara biti ubrzan, poboljšan, efikasan i olakšan.
Pored navedenog, radi se i na kontinuiranom unapređenju elektronskih recepata kako bi se i lekarima specijalistima omogućilo propisivanje terapije elektronski. To će ujedno olakšati ceo proces i građanima i lekarima specijalistima. Takođe, sistem elektronskih recepata unapređuje se i u pravcu uvođenja mogućnosti da se lekarima pruže informacije o interakcijama leka, što je ključno za bezbedno lečenje samog pacijenta.
Računovodstvena agencija HLB TM DOO iz Beograda pruža uslugu obračun zarada, što se odnosi i na tačan i pravovremen obračun naknada privremene sprečenosti za rad. Za sve dodatne informacije na raspolaganju smo. Kontaktirajte nas.